Recent Posts

Recent comments

Siapa perkauman?

Apabila seorang berketerunan Melayu menyebut soal kemelayuan terhadap bangsa lain, Gerakan terus mempertikaikan. Biarpun kaum Melayu menyebut soal hak bangsa sendiri, bangsa lain terus pertikaikan. Apa dah jadi? UMNO, dimana anda apabila salah seorang ketua bahagianmenyebut tentang perkara ini.

Jika kaum lain menyebut tentang perkauman, lihatlah UMNO terus membisu. Dimana tiada tindakan diambil terhadap Hindraf dan paling ketara si mamat yang belajar di Taiwan yang dengan jelas menghina negara, raja-raja Melayu dan agama Islam apabila memperlekeh azan. Tidak pula dituntut untuk minta maaf. Wahai para pejuang UMNO yang sering menyebut soal perjuangan bangsa, sedarlah bahawa anda juga dikawal oleh bangsa lain. Tidak bermakna perjuangan anda tanpa membela ahli anda sendiri. Apa perlunya timbalan presiden UMNO memohon maaf? Sedih apabila perkara seperti ini tiada pembelaan daripada UMNO!

Sifat perkauman dari bangsa lain telah lama wujud. Sedar tidak sedar lihatlah didalam iklan jawatan kosong. Apa perlunya diletakkan syarat kebolehan berbahasa Mandarin? Sedangkan syarikat menjalankan bisnes yang melibatkan tender kerajaan. Sifat perkauman ini telah lama wujud tetapi tiada tindakan dilakukan oleh kerajaan. Sedarlah wahai kerajaan ku tersayang..

0 comments:

Submit your feedback

Your e-mail address:

Subject:

Comments: