Recent Posts

Recent comments

Halang Warga Israel Dari Memasuki Malaysia!

KUALA LUMPUR (BebasBersuara) : Kerajaan diminta menarik semula kebenaran memasuki Malaysia kepada dua warga Israel yang menganggotai pasukan Chelsea.

Kenyataan yang dibuat oleh Menteri Dalam Negeri, Dato' Seri Syed Hamid Albar (Isnin 28/04/08) dalam kenyataan akhbar adalah amat mendukacitakan. Dengan mengatakan bahawa mereka datang dengan semangat sukan dan bukan membawa fahaman zionios BebasBersuara khuatir ini akan menjadi titik permulaan berkaitan hubungan secara tidak langsung.

BebasBersuara tidak menghalang kedatangan Chelsea kerana percaya bahawa rakyat Malaysia tiada halangan atau kekangan terhadap Chelsea kecuali dua warga Israel tersebut iaitu pengurus kelab, Avram Grant dan pemain pertahanan, Tal Ben Haim.

Kebimbangan ini adalah sangat berasas kerana Israel dikenali diseluruh dunia sebagai negara pembunuh umat Islam terutamanya Palestin dan Lubnan. Sejak sekian lama tiada sebarang hubungan diplomatik dijalinkan dan ia adalah sangat sensitif dikalangan negara umat Islam sedunia. Ini sesua yang sangat menghina apabila kerajaan menyatakan kesediaanya menerima kedatangan Chelsea atas dasar sukan.

Apakah perndirian kerajaan Malaysia dalam isu ini? Sekadar membenarkan 2 org yahudi ini memasuki negara? menghalang? atau sekadar lepas tangan terhadap isu yang membangkitkan kemarahan umat Islam Malaysia? dan seterusnya berlakulah bantahan (BN mengatakannya sebagai demonstrasi) - ini lah jawapan yang pasti. UMNO akan terus membiarkan para penyokong pembangkang mengadakan demonstrasi jalanan dan seterusnya menyiarkan di akhbar arus perdana dengan mengatakan "lihatlah perangai dan sikap pengikut pembangkang".

Sebagai seorang Islam fikir-fikirkanlah mengikut kewarasan akal agar tidak membenarkan 2 Yahudi ini terus memasuki Malaysia. BebasBersuara tidak menghalang Chelsea kecuali 2 warga Yahudi tersebut! Adakah Islam Hadhari membenarkan hubungan bersama puak Zionis?

0 comments:

Submit your feedback

Your e-mail address:

Subject:

Comments: