Recent Posts

Recent comments

Keselamatan Anwar rapuh?

KUALA LUMPUR (BebasBersuara): Mereka berhenti di stesen minyak berhadapan Giant?Persoalan yang ditimbulkan oleh BebasBersuara ini berasas. Bagaimana kereta-kereta yang membawa pemimpin beserta kereta yang 'escot' pemimpin boleh berhenti di stesen minyak? Perlukah berbuat demikian?

BebasBersuara yang mengekori kenderaan vip setelah tamat acara di Stadium Kelana Jaya amat terkejut apabila mereka berhenti di stesen minyak tersebut. Tidak dapat dipastikan apa tujuan berhenti di sana. Walaubagaimanapun bagi pihak BebasBersuara, tindakan menghentikan kenderaan samada untuk mengisi minyak, membeli bekalan makanan atau apa jua alasan adalah tidak wajar.

Sepatutnya kenderaan yang membawa pemimpin rakyat samada pemimpin PR atau BN serta kenderaan 'escot' tidak boleh sama sekali berhenti terutama dalam acara rasmi kecuali ada sebab-sebab teknikal yang memaksa kenderaan tersebut berhenti seketika.

Jika beginilah kawalan keselamatan yang diberikan, maka amat mudah untuk BebasBersuara nyatakan disini bahawa tahap kawalan keselamatan untuk Anwar adalah sangat rapuh. Sedar atau tidak, pelbagai perkara boleh berlaku dalam tempoh pemberhentian kenderaan tersebut.

Walaubagaimanapun sejak tamat acara hingga ke kenderaan vip, BebasBersuara dapat melihat kesungguhan para 'human shielder' yang melindungi Anwar sehingga masuk kedalam kenderaan. Mereka telah menggunakan badan sendiri untuk menutupi cermin sehingga kenderaan melewati kumpulan hadirin. Cuma apa yang ingin di suarakan oleh BebasBersuara ialah tahap kawalan keselamatan yang agak rapuh. Semoga mereka sedar bahawa tugas mereka tidak hanya berakhir di tempat acara berlangsung malahan ia lebih dari itu, sehingga selamat sampai ke destinasi.

0 comments:

Submit your feedback

Your e-mail address:

Subject:

Comments: