Recent Posts

Recent comments

Rashid SPR syok sendiri

KUALA LUMPUR (BebasBersuara) : Tan Sri Ab. Rashid Ab. Rahman nampaknya seolah-olah sedang syok sendiri apabila mengatakan imej SPR telah melonjak naik. Dalam laporan kosmo.com.my yang dipetik berkata

"Memang imej dan kredibiliti SPR melonjak dengan mendadak selepas keputusan pilihan raya diumum.

"Malah ramai yang menelefon serta menghantar SMS (khidmat pesanan ringkas) mengucapkan terima kasih kerana berlaku adil termasuk dari kalangan calon parti-parti yang bertanding,'' katanya ketika dihubungi semalam.


src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js"

type="text/javascript">

Nampak gayanya Rashid sangat pandai memanipulasi keadaan ketika kekalahan BN hangat diperkatakan. Umum mengetahui bahawa integriti dan tahap kepercayaan masyarakat telah berkurangan akibat dari tindakannya yang dilihat lebih menjurus kepada BN. Ini berikutan dari tindakannya yang membatalkan penggunaan dakwat kekal ketika hari pengundian cuma berbaki 2 hari sahaja. Sedangkan dakwat kekal tersebut telah dibeli dengan kos hampir RM2.5 juta.

Rentetan dari sikapnya yang berat sebelah ini lah antara punca rakyat hilang percaya terhadap ketelusan SPR.

Pada malam pengumuman kemenangan di TV3, jurukamera telah fokus kearah Rashid yang dalam keadaan muka seolah-oleh sedang marah. Samada kejadian disengajakan, tidak dapat dipastikan. Tapi yang pasti ketika jurukamera sedang fokus kearah Rashid, ketika krew masih lagi sedang "setting" microfon dan kamera. Seraya Rashid bertanya samada sudah selesai "setup" atau belum.

Dengan muka yang kelihatan seolah-oleh cacing kepanasan, Rashid mengumumkan kepada media berkenaan kemenangan calon-calon yang terlibat. Secara tidak sengaja wartawan telah mengajukan soalan "berapakah kerusi yang dimenangi oleh pembangkang?". Dengan nada marah Rashid menjawab "Itu saya tak tau! Tak ada tulis kat kertas ini!".

Semoga Rashid akan tenang selepas ini. Amat memalukan disaat-saat akhir sebelum bersara, BN telah tewas dan Rashid masih boleh mengatakan bahawa imej dan integriti SPR naik mendadak!

0 comments:

Submit your feedback

Your e-mail address:

Subject:

Comments: