Recent Posts

Recent comments

Penggunaan Dakwat Dibatalkan

KUALA LUMPUR(4 mac 2008): Pengerusi SPR hari ini membatalkan penggunaan dakwat kuku berikutan tertangkapnya empat individu di Perlis dan Kelantan. Empat individu terbabit adalah peniaga yang didakwa membeli dakwat dari luar negara bertujuan untuk digunakan kepada pengundi di luar bandar atau pendalaman yang kurang faham terhadap penggunaan dakwat kuku.

Beliau berkata bahawa individu-individu tersebut berniat mengucar-kacirkan keadaan dan menimbulkan kekakutan dikalangan pengundi.

BebasBersuara berpendapat bahawa kejadian seperti ini tidak seharusnya berlaku disaat-saat genting hanya tinggal beberapa hari saja lagi. Untuk rekod, SPR telah menolak sekeras-kerasnya penggunaan dakwat kuku sebelum Bersih bertindak menghantar memorandum kepada Yang Di-Pertuan Agong sebelum ini.

Dengan membatalkan penggunaan dakwat kuku ini maka "Pengundi Hantu" akan terus berleluasa pada pilihanraya kali ini. Benarlah kata pembangkang bahawa pilihanraya kali ini mungkin akan menjadi yang terkotor dalam sejarah pilihanraya Malaysia. SPR telah merialisasikan apa yang didakwa oleh pembangkang selama ini.

0 comments:

Submit your feedback

Your e-mail address:

Subject:

Comments: