Recent Posts

Recent comments

Abdullah gunakan kuasa sebagai PM untuk berkempen

|

KEPALA BATAS, 28 Feb (Hrkh) - Presiden Umno, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi tetap iringi polis trafik dan Jabatan Penerangan di setiap kempen dalam pilihan raya umum sekarang walaupun jawatan Perdana Menteri bukan miliknya lagi seketika ini.

==>> Lagi berita klik disini

Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri, Ustaz Tapiudin Hamzam ketika dihubungi menegaskan, sepatutnya Dato' Seri Abdullah lebih maklum siapa dia sebenarnya.

"Bukan Pak Lah tak tahu apa jawatanya ketika ini. Dia bukan lagi Perdana Menteri kerana parlimen telah dibubarkan. Atau dia buat tak tahu sahaja kerana Umno memang begitu suka melakukan penyalahkuasaan kuasa," tegasnya.

Jabatan Penerangan juga didakwa membantu kempenya setiap malam dengan menyebarkan fitnah terhadap pembangkang.

Mereka dikatakan sengaja membuang risalah dakyah jahat di Unit Peti Undi (UPU) atau pun di pos-pos yang mendapat sokongan remaja.

Tindakan sebegitu tambahnya, membuktikan Barisan Nasional (BN) adalah satu kerajaan yang tidak bijak malahan gila kuasa kerana bimbang ia akan memakan diri seandainya Kerajaan Barisan Alternatif (BA) berjaya dibentuk.

Ujar Ustaz Tapiudin, sebagai rakyat yang bijak dan cerdik buatlah pilihan yang tepat untuk membolehkan kerajaan BA melakukan perubahan serta menghukum tindak tanduk kepimpinan yang lalu.

"Kerajaan BN memang takut kalah maka berbagai usaha dibuat untuk mengekalkan kemenangan walaupun menggunakan samseng untuk bersama berkempen," tambahnya yang juga calon N.1 Dewan Undangan Negeri (Dun) Penaga.

Semalam, Dato' Seri Abdullah berkempen di Permatang Tinggi 'C' dan tengah hari ini beliau berada di Lahar Minyak untuk merasmikan sebuah rumah bantuan kerajaan.

0 comments:

Submit your feedback

Your e-mail address:

Subject:

Comments: