Recent Posts

Recent comments

Tiada Kenaikan Harga Petrol - Najib

|

KUALA LUMPUR: "Tidak mungkin harga minyak akan naik sekiranya kerajaan Barisan Nasional (BN) memenangi Pilihan Raya Umum (PRU) ke-12," kata Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, menyangkal andaian sesetengah pihak yang mengatakan harga bahan api akan dinaikkan selepas PRU pada 8 Mac ini.

Benarkah apa yang dijanjikan oleh kerajaan BN akan menjadi kenyataan? Realitinya pada pilihanraya 2004 juga pelbagai janji ditaburkan kepada rakyat, malangnya tidak diendahkan dengan pelbagai alasan sedangkan kerajaan BN mengetahui bahawa rakyat sudah tidak mampu menanggung beban yang menggunung. Jika benar apa yang Najib ungkapkan kenapa telah ada ura-ura agar segala urusan menambah data di stesen minyak dibuat mulai awal bulan Mac? Lebih mengejutkan apabila segala pengubahsuaian data perlu dibuat pada waktu malam. Ada dua kemungkinan sama ada menurunkan atau menaikkan harga bahan api tersebut. Atau sekadar tiada kenaikan untuk tahun pertama memerintah sedangkan tahun ke 2 dan seterusnya bagi penggal ke 12 ini akan terus menganak tiri kan rakyat?

Mampukah kerajaan menurunkan harga petrol? Sedangkan itulah hakikat bahawa kerajaan BN tidak mampu menanggung pengurangan harga bahan tersebut. Walau apapun manifesto kerajaan BN, matlamat setinggan sifat sudah pasti tidak dilupakan oleh kerajaan BN dibawah pimpinan Khir Toyo. Diharapkan rakyat yang bijak diluar sana tidak termakan gula-gula yang diberikan oleh pemimpin BN.

0 comments:

Submit your feedback

Your e-mail address:

Subject:

Comments: